"Ευχαριστώ αυτούς που κράτησαν τη Θρησκεία μου, τη Γλώσσα μου και την Εθνικότητά μου, για να είμαι Χριστιανός και να λέγομαι Έλληνας."


(Παύλος Βρέλλης)





«Δεν ήρθε πρώιμα η άνοιξη κι ουδέ το καλοκαίρι.

Χαιρόμαστε, χορεύουμε και ψιλοτραγουδάμε,

γιατί ελευτερωθήκανε, αητέ, τα Γιάννενά μας!»






«Την Ιστορία μελέτα παιδί μου,
γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία,
αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο... »
[Ιπποκράτης]





«ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ» - ποίημα



ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ποῦσαι, καϋμένε Ἀλῆ πασᾶ, νὰ ἰδῇς τὰ Γιάννενά σου
...Πῶς προσκυνοῦν τοὺς Ἕλληνας καὶ τὸν Διάδοχον τους.
Ποῦσαι νὰ ἰδῇς στὴ Γαλανὴ πῶς πέφτει η Τουρκιά σου,
...Πῶς τρέμει γῆ καὶ οὐρανὸς στῶν κανονιῶν τοὺς βρόντους.
====
Εἰς τῆς Ἠπείρου τὰ βουνὰ τὰ πολυχιονισμένα
...Στέκετ' ἡ δόξα σήμερα μὲ δάφνινο στεφάνι
Καὶ στεφανώνει τ' ἄξια ἐγγόνια τοῦ εἰκοσένα,
...Ἥρωας ζῶντας κ' ἥρωας ποῦ ἐπέσαν στὸ Μπιζάνι.
====
Τοῦ Πύρρου σήμερα ἡ πατρίς καὶ τ' Ἀλεξάνδρου ἡ χώρα
...Σμίγουν σ' ἐλεύθερο φιλί τὰ πονεμένα χείλια·
Κ' ἡ Ἑλλὰς ὁποῦ τὰς μοίρασε τῆς 'λευθεριᾶς τὰ δῶρα
...Ταῖς κόραις ἄγρυπνη φρουρεῖ ἀπ' τῶν ἐχθρῶν τὴν ζήλεια.

Θεσσαλονίκη
ΓΕΩΡΓ. Κ. ΧΑΛΚΙΑΣ

Εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 22/2/1913

_______________

Το ποίημα δημοσίευσε η «Ηπειρωτική Εταιρεία» στη σελίδα της στο facebook


Edward Lear, 10 April 1857, Γιάννενα.