"Ευχαριστώ αυτούς που κράτησαν τη Θρησκεία μου, τη Γλώσσα μου και την Εθνικότητά μου, για να είμαι Χριστιανός και να λέγομαι Έλληνας."


(Παύλος Βρέλλης)





«Δεν ήρθε πρώιμα η άνοιξη κι ουδέ το καλοκαίρι.

Χαιρόμαστε, χορεύουμε και ψιλοτραγουδάμε,

γιατί ελευτερωθήκανε, αητέ, τα Γιάννενά μας!»






«Την Ιστορία μελέτα παιδί μου,
γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία,
αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο... »
[Ιπποκράτης]





Η Σαδοβίτσα στην απελευθέρωση των Ιωαννίνων


 Ένα εξαιρετικό βιβλίο που έγραψε ο κ. Χάρης Λεοντάρης και αναφέρεται στο χωριό του τα Μάρμαρα (Σαδοβίτσα) Ιωαννίνων και στους αγώνες των συγχωριανών του για την απελευθέρωση της περιοχής από τους Τούρκους, θα παρουσιάσουμε σε επόμενες αναρτήσεις μας. Περιέχει πολλές πληροφορίες για την εποχή εκείνη καθώς και πλούσιο φωτογραφικό υλικό  που είναι χρήσιμα για τη μελέτη της τοπικής μας ιστορίας.

...Με τη μονογραφία του κ. Χάρη Λεοντάρη, αναφορά στην ιστορία της ιδιαίτερης πατρίδας του,  "Η Σαδοβίτσα στην απελευθέρωση των Ιωαννίνων (1912-13)", έρχονται στην επιφάνεια αλήθειες ξεχασμένες, που μπορούν να μας βοηθήσουν να εξηγήσουμε το παρόν και να το προβάλουμε στο μέλλον...
Ο συγγραφέας, με την υπευθυνότητα που τον διακρίνει, ανασύρει μνήμες, ήθη και έθιμα, τοπωνύμια, δοξασίες και λεπτές συμπεριφορές των απλών ανθρώπων... το μεγαλείο του λαού μας...
[ΧΡΗΣΤΟΣ Β. ΜΑΣΣΑΛΑΣ]